رنگ و نور

+

رنگ و نور

با بازتاب نور به شيشه رنگ شده، رنگ ها در فضا پخش می شوند و حس چشم نوازی و شادابی را به پدیدار می کنند. جمعی از روانشناسان بر اين اعتقادند که رنگ و نور دو عنصر مهم برای ايجاد فضایی پر نشاط بوده و بسیار زیاد مانع از پیدایش افسردگی می شود.
همانطور كه می دانيد ايرانيان در سالیان دور از شيشه رنگی در اجزای ساختمان مانند درب و پنجره برای منزل و مکان های عمومی و مذهبی مانند مساجد بسیار استفاده می كردند. در بخش های کویری ایران به سبب شدت زیاد نور و وجود رنگ های کمی که در طبیعت وجود دارد، بکارگیری شیشه‌ رنگی رواج بسیاری داشته است. از ديگر مزایای استفاده از شيشه رنگی می توان به کم کردن ديد از بيرون مکان به داخل منزل بدون كم شدن نور داخل اشاره کرد. همینطور دفع حشرات نیز از مزیت های این شیشه هاست. شیشه‌ رنگی با ایجاد طیف نوری مختلف باعث دور شدن و بیرون رفتن حشرات از فضا مي شوند.

رنگ و نور از عناصر ضد افسردگی

همانطور که می دانید یکی از افسردگی های مختلف، نوع فصلی است که به دلیل نور کم و ابری بودن هوا در فصل‌ های سرد سال شایع بوده و استفاده از رنگ ها می تواند کمک شایانی به این قضیه کند و می شود جایگزین درمان‌ های دیگر شود. بکارگیری رنگ های گرم مانند رنگ‌ های زرد، نارنجی و قرمز در قالب نورهای رنگی به مدتی در روز جایگزین دارو در برطرف کردن افسردگی می باشد.
مجموعه ی تترافرم با فروش شیشه رنگی متناسب با سلیقه ی شما می تواند تاثیر مثبتی در دکوراسیون داخلی محیط شما بگذارد.

گاهی علم نوین پزشکی، درمان‌ هایی بر اساس علم روانشناسی رنگ‌ ها را به عنوان روش درمانی صرف، قبول ندارد اما به عنوان درمان جایگزین نتایج خوب و روشنی از رویکرد آن ها را بسیار دیده است.
برای اطلاع از قیمت شیشه رنگی به سایت تترافرم مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *