اهمیت رنگ در معماری اسلامی

Home دسته‌بندی نشده اهمیت رنگ در معماری اسلامی
+

اهمیت رنگ در معماری اسلامی

گزینش رنگ ها و چیده شدن آنان در کنار یکدیگر، ناشی از درک تأثیر معنوی رنگ، بر زندگی است که بسیار هوشمندانه انتخاب می شود.
از قدیم الایام رنگ ها در معماری اسلامی و عرفانی، از تنوع فراوانی بهره می بردند و در عین حال ماهیت وحدت و یگانگی داشتند.
بعضی علمای اسلامی نیز بر این باورند که رنگ سپید نمادی از وجود مطلق و خداست و رنگ سیاه رنگ خانه خدا است که در اصل نمادی از تعادل متافیزیکی می باشد.
رنگ آبی آسمانی، فیروزه ای و طلایی در نقاشی های ایرانی و اسلامی جلوه متفاوت و خاصی از معنویت را القا می کنند.
زرد نمادی از شادی و آسایش و سفید رنگی است که مورد علاقه پیامبر اکرم (ص) بوده است.
رنگ به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های معماری اسلامی در نظر گرفته می شود و جالب تر اینکه این تنوع رنگ را به شیشه های رنگی تعبیه ‌شده در بنا ها نیز به خوبی القا کرده اند.
به عنوان مثال از بهترین بناهای شیشه رنگی در معماری اسلامی، می توان ساختمان کاخ گلستان و باغ نگارستان در تهران یا خانه طباطبایی ها در کاشان را نام برد.
فروش شیشه رنگی برای استفاده در طراحی منازل و حتی ادارات انجام گرفته و توصیه می شود افسردگی های فصلی را با تاثیرات مثبت نورهای رنگی برطرف کنید.
چراکه اگر نور حتی زیاد هم نباشد اما به بهترین و زیباترین شیوه به درون خانه بتابد، جلوه و انرژی فوق العاده ای به فضا می دهد. در بعضی طراحی های امروزی نیز، سر در ورودی و سرویس بهداشتی از شیشه‌ رنگی و یا حتی برچسب های رنگی که نور را عبور بدهند استفاده می شود که علاوه بر زیبایی، مسئولیت مسیر یابی را به عهده دارد.
برای اطلاع از قیمت شیشه رنگی در انواع مختلف آن با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *