کار با ویترای

Home دسته‌بندی نشده کار با ویترای

کار با ویترای

ویترای چیست و برای ساخت چه چیزی استفاده می شود؟ اگر از شیشه رنگی های قدیمی خوشتان می آید و می خواهید شیشه رنگی بسازید با ما همراه باشید.
در زمان های قدیم شیشه های تمام خانه ها از جنس شیشه رنگی بود و زیبایی خاصی به منازل می داد اما این روزها قیمت شیشه رنگی بسیار بالا رفته است و این افزایش قیمت شیشه رنگی تنها به دلیل تقاضای مردم است. خیلی جالب است بدانید که این روزها حتی بیشتر از قبل شیشه رنگی متقاضی دارد.

مواد لازم برای ساخت شیشه رنگی

1- خمیر دور گیر ویترای
2- رنگ ویترای
3- حلال ویترای
4- قلم مو
5- پلت
6- شیشه یا آینه

روش کار با ویترای

روش کار با رنگ ویترای برای ساخت شیشه رنگی بسیار آسان و راحت است به طوری که اگر کلاس آموزشی هم نرفته باشید با یک بار تمرین این کار را انجام می دهید ابتدا با کمک خمیر دور گیری قسمت های مورد نظرتان را دور گیری می کنید و مدت کوتاهی منتظر خشک شدن آن می مانید سپس با استفاده از رنگ و قلمو بخش های مورد نظرتان را رنگ آمیزی می کنید. بعد از اتمام کار شیشه رنگی را در مقابل نور قرار دهید و از زیبایی رنگ ها لذت ببرید.

چند نکته مهم کار با ویترای

1- اگر می خواهید روی پنجره ی منزلتان این کار را انجام دهید نیاز نیست پنجره را به پایین بیاورید و رنگ کنید زیرا رنگ ها نمی ریزند و شره نمی کنند.

2- خمیر دورگیری قابلیت جا به جایی دارد و اصلا نیاز به شکستن شیشه و یا تعویض آن نیست به راحتی بدون آسیب به شیشه کنده می شود.

3- یکی از خمیرهای دور گیری خوب و با کیفیت خمیر VERSAI است.

4- برای کار بر روی پنجره بهتر است پنجره ای که رو به خورشید است را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *