علم روانشناسی رنگ ها

Home دسته‌بندی نشده علم روانشناسی رنگ ها
+

علم روانشناسی و رنگ ها

رنگ ها می تواند نتایج زیادی در تغییر حالات و عواطف داشته باشند. اشخاص معمولا پاسخ حسی مثبتی به رنگ های اصلی مانند قرمز، زرد و آبی دارند. رنگ قرمز در ارتباط با هیجان، عواطف بسیار و گرما می باشد. رنگ سبز نشانه ی آرامش و متعادل کننده است. رنگ زرد نیز، نشانی از اعتماد به نفس است. آبی نشان تفکر و منطق است. این ها تاثیرات مثبت رنگ ها بود اما تجربیات فردی و گنجانده شده در فرهنگ نیز تاثیر زیادی روی حس مطلوب یا نامطلوب بودن رنگ ها می گذارند. به طور مثال اغلب ایرانیان حس مثبتی نسبت به رنگ فیروزه ای دارند زیرا متصور رنگ و نقوش مساجد و مکان های مقدس است و همینطور رنگ مشکی که در فر هنگ ما نماد غم و عزاداری است.

تاثیر شیشه رنگی در چیدمان داخلی محیط

در طراحی دکوراسیون داخلی نیز استفاده از رنگ ها نکته مهمی محسوب می شود.

همه می دانیم که رنگ هایی مانند قرمز، زرد و نارنجی باعث بالا بردن اشتها شده و به همین دلیل رنگ های گرم همیشه در طراحی داخلی رستوران ها و فست فود ها جایگاه ویژه دارند.
برای اطلاع از قیمت شیشه رنگی جهت بکارگیری در فضای داخلی یا بیرونی ساختمان به سایت تترافرم مراجعه کنید.

فواید رنگ درمانی

در بسیاری از کشورهای جهان که دارای قدمت و فرهنگ کهن هستند از جمله مصر باستان، هندوستان و چین رنگ درمانی از عناصر درمانی طب سنتی و جایگزین بسیاری از داروها می باشد که گفته می شود برای بهبود در بسیاری از بیماری های جسمی و روحی کارایی دارد. این روش از جمله کهن ترین روش های درمان طبیعی در دنیا است که در کنار روش های دیگری از جمله نوردرمانی و سنگ درمانی استفاده می شود. به سبب حالت معنوی و روحانی ویژه ای که شیشه رنگی به وجود می آورد، استفاده از آن ها در بناهای کهن بسیار مشاهده می شود.

همانطور که در این مقاله دیدید، اثر رنگ ها بر حالات روحی و احساسات ما انسان ها بسیار زیاد است و بیشتر از آن که ما فکرش را می کنیم در زندگی ما تاثیرگذار می باشند. اگر شما هم تمایل دارید از فواید رنگ ها بیشتر استفاده کنید، با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را با توجه به سلیقه و مکان مورد نظرتان راهنمایی کنند و بهترین خدمات را به شما ارائه دهند.
گروه تترافرم با فروش شیشه رنگی برای استفاده در نمای ساختمان و دکوراسیون منزل خود به شما بهترین خدمات را ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *