شیشه رنگی بین کابینت آشپزخانه

+

شیشه رنگی بین کابینت آشپزخانه

از بهترین متریال بروز دنیا میتوانیم شیشه رنگی را نام ببریم. همانطور که می دانید شیشه رنگی  لاکوبل در همه جا و مکان و نوع سبک دکوراسیون بکار برده می شود و خودش را با هر مدل فضایی مطابقت می دهد. این شیشه رنگی ها طی یکسری فرایند ساخته می شوند و از فیلتر های مجزا عبور می نمایند و بعد از آن به مصرف ما می رسند. معمولا شیشه رنگی ها از یک لایه رنگ و یک لایه نازک پوشش امنیتی تشکیل می شوند که اگر شیشه در موقعیت شکست قرار بگیرد سر جای خودش ثابت بماند و باعث ایجاد خطر نشود و ریزش نداشته باشد.
این شیشه ها تشکیل شده از یک لایه رنگ و یک لایه پوشش امنیتی (لمینیت) شیشه لاکوبل می باشند که کاربردهای مختلفی دارند. این شیشه ها قابلیت سکوریت (نشکن شدن) دارند. شیشه سکوریت برای پشت گاز بکار برده می شود تا حرارات گاز باعث شکسته شدن شیشه و خطر آفرین نباشد. دور تا دور این شیشه ها دیاموند شده است و تیزی و برندگی شیشه گرفته می شود و آماده اجرا می باشند.در ادامه چند اجرا از شیشه لاکوبل را مشاهده می کنید.

کاربرد شیشه لاکوبل در آشپزخانه

شیشه رنگی بین کابینت برای زیبایی بخشیدن به فضای آشپزخانه بکار برده می شود. نظافت آسان و سادگی آن بسیار چشم گیر می باشد. این شیشه ها را میتوان با استفاده از یک شوینده شیشه به راحتی لکه ها را زدود و آن را تمیز کرد.شیشه لاکوبل در قسمت خالی بین دو ردیف کابینت بالا و پایین قرار میگیرد. جاساز هایی از قبیل کلید و پریز و لوله گاز و … با دستگاه ایتالیایی فوق پیشرفته روی این شیشه ها انجام می شود.
این شیشه ها را برای دیوارهای خالی آشپزخانه هم بکار میبرند. یکی از مزیت های آن پوشانندگی عالی سطح زیرین و قدیمی و راحت شدن از سرامیک های کهنه و دموده است، بدون نیاز به کنده کاری شیشه آماده با چسب های پولی یورتان و یا چسب سیلیکون نصب می گردد.

شیشه سکوریت چیست؟

معمولا شیشه های بین کابینت از شیشه های نشکن تولید می شود و در برابر حرارت و ضربه های احتمالی مقاوم می باشد. یکی از کاربردهای شیشه سکوریت برای پشت گاز و یا شیشه های روی کانتر است که در هنگام استفاده از گاز در برابر حرارت بسیار مقاوم باشد و احتمال شکستن آن به صفر برسد. شیشه سکوریت یک شیشه خام می باشد، وارد کوره هایی میشود که توانایی تحمل مستقیم دما تا 600 درجه سانتیگراد را دارد.
نکته: شیشه سکوریت هیچ گونه تفاوت رنگی با شیشه خام های دیگر ندارد تنها تفاوت آن در ماهیت شیشه می باشد که با یک فرایند گرما دیدن تبدیل به شیشه نشکن می شوند.

انواع شیشه بین کابینت

در برخی از دکوراسیون ها شیشه رنگی بین کابینت را با کورین کابینت ها یک رنگ می کنند زیرا زیبایی آن را چند برابر می کند. ست بودن کابینت با کورین یک دکوراسیون ساده و خاص است که معمولا از رنگ های خنثی انتخاب می شود.
1- شیشه بین کابینت ساده :شیشه های تک رنگ
2- شیشه بین کابینت دو رنگ

ویژگی های شیشه

شیشه رنگی یکی از جدیدترین متریال هایی است که امروزه به بازار ارائه می شود. در انتخاب آن باید ویژگی هایی را در نطر بگیرید که شامل:1- سبک بودن شیشه ها 2- شفاف بودن 3-صاف و صیقلی بودن شیشه 4-کیفیت رنگ بالا 5- ضد خش بودن شیشه 5-ضد خش بودن رنگ ها
از دیگر ویژگی های شیشه رنگی تنوع در انتخاب طرح و رنگ آن است که با در نظر گرفن سلیقه های مختلف افراد و از شیشه رنگی مات کدر و غیر شفاف گرفته تا شیشه های رنگی شفاف و براق شیشه های رنگی اکلیلی یا همان متالیک به شما حق انتخاب میدهد.از این شیشه ها می توان برای درب کابینت یا طبقات شیشه ای استفاده کرد و یا حتی با نور پردازی به آن جلوه بخشید.
یکی دیگر از ویژگی های این شیشه رنگی ها بزرگ نمایی و دلباز نشان دادن فضای آشپزخانه است که این ترفند برای کسانی که فضای کوچکی دارند و حق هیچ انتخابی را ندارند فرصت مناسبی می باشد. با استفاده از شیشه لاکوبل رنگی فضای خود را زیباتر کنید. آشپزخانه هم از نظر زیبایی و هم از نظر تمیزی و نظافت باید بدون کم و کاستی باشد. با توجه به این ویژگی ها جهت خرید شیشه رنگی با ما تماس بگیرید.

انواع رنگ بندی شیشه لاکوبل

​شرکت تترافرم انواع و اقسام رنگ ها را طراحی کرده است (35 تنوع رنگی) در ادامه به چند نمونه از رنگ های پر کاربرد میپردازیم…
رنگ آبی : انواع رنگ آبی و نیلی و آبی اقیانوسی و رنگ هایی از این قبیل که رنگ هایی آرامش بخش هستند برای کابینت های سفید به کارمی روند.
رنگ مشکی : معمولا مابین کابینت های سفید بکار میرود برای فضا های مدرن بسبار کاربرد دارد و سفیدی خالص آشپزخانه را میشکند.
رنگ قرمز : رنگ های قرمز و تم هایی از این طیف رنگی مانند نارنجی – لیمویی برای شکستن فضا و جان بخشیدن به جو آشپزخانه انجام می شود.
رنگ بژ (کاراملی) : این رنگ برای کابینت های رنگ چوب بسیار زیبا و پر طرفدار​ می باشد و برای هر دو دکوراسیون مدرن و کلاسیک مناسب است.
رنگ طوسی : رنگ فیلی ، طوسی ، خاکی، پر کاربردترین رنگ ها است زیرا رنگی ملایم است و هم خوانی آن با انواع رنگ ها وجود دارد.
رنگ سفید : این رنگ طرفداران زیادی دارد و بیشتر با کابینت هایی با رنگ تیره و جیغ مانند قرمز ، مشکی ، قهوه ای تیره ، نسکافه ای و قبیل این ها بکار می رود.

یک ایده دیگر درباره دیزاین آشپزخانه

اگر طرح یا عکس خاصی را می پسندید می توانید آنرا با کیفیت بالا به کارشناس نشان بدهید تا همان عکس را با ابعاد بزرگ تر روی شیشه بین کابینت شما پیاده کرده و منظره ای دلنشین به منزل شما هدیه کنند.
امروزه در دکوراسیون داخلی جای طراحی زیادی وجود دارد. در دنیای مد شیشه رنگی، با طیف رنگی گسترده ی خود حرف اول را میزند. جای هرگونه ابداع سلیقه ای را می پذیرد. افرادی هستند که بیشتر تمایل به سمت کار های مات دارند و حتی همخوانی بیشتر با کابینت های AGT یا هایگلاس مات داشته باشد اینگونه افراد میتوانند از شیشه های مات یا اسید شور شده استفاده کنند. رنگ بندی شیشه های مات نیز همانند شیشه های شفاف است به طوری که 35 رنگ تنوع دارد.

روانشناسی رنگ ها

همانطور که میدانید یکی از انواع افسردگی، افسردگی فصلی می باشد در فصل های مختلف حال و هوای انسان ها متفاوت است. این افسردگی بیشتر در فصل پاییز و زمستان شایع می باشد و آن هم به دلیل تاریکی و ابری بودن هوا است. به همین علت استفاده درمانی از رنگ ها را میتوان جزو درمان های جایگزین برای آن عنوان کرد. رنگ ها تاثیر زیادی در تغییر احساس دارند، افراد معمولا پاسخ احساسی مثبتی به رنگ های قرمز، سبز، آبی، زرد، بنفش دارند.

روش نصب شیشه لاکوبل رنگی

برای نصب شیشه رنگی یا شیشه لاکوبل از چسپ های سیلیکونی استفاده کنید این چسب ها دارای خواص متنوعی هستند مانند چسپ های زودگیر که در مدت زمان 15 دقیقه به گیرش و چسپندگی 90%میرسند وحتی میتوان از ان ها در مونتاژ اکواریوم ها حتی در داخل اب استفاده کرد. شیشه رنگی را می توانیم روی هر سطح صافی نصب کنیم. سعی کنید از چسپاندن شیشه روی سطوح بتنی خود داری کنید به علت عدم جذب مناسب در سیمان و بتن سطوح سیمانی زیرسازی مناسبی برای شیشه رنگی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *